26 September 2011

Teknik Shading Pada Bentuk Wajah




SETIAP GADIS YANG KURANG BERTUAH DENGAN BENTUK MUKANYA BOLEH DIATASI DENGAN TEKNIK SHADING. BERIKUT ADALAH TEKNIK-TEKNIKNYAUNTUK LIMA BENTUK WAJAH  : OVAL, BULAT, PERSEGI, PANJANG DAN DIAMOND.

Wajah Oval
Aplikasikan bedak asas secara rata pada wajah dan leher. Tekankan tint di bahagian bawah mata. Seterusnya  sapukan bedak tabur, kemudian diikuti dengan penggunaan two way cake secara rata pada wajah.

Wajah Persegi
Aplikasikan bedak asas secara rata pada wajah dan leher. Tekankan tint di bahagian mata. Guna teknik   hading di bahagian atas dan tepi dahi serta bahagian rahang yang menonjol. Sapukan bedak tabur secara rata pada  wajah  dan two way cake sebagai langkah akhir solekan asas.

Wajah Bulat
Aplikasikan bedak asas secara rata pada wajah dan leher. Tekankan tint di bahagian bawah  mata dan dagu  agar wajah tampak panjang. Seterusnya, gunakan teknik shading di bahagian tepi dahi ke arah pipi dan rahang  bawah. Sapukan bedak tabur pada wajah dan akhiri dengan penggunaan two way cake.

Wajah Panjang
Aplikasikan bedak asas secara rata dari wajah sampai ke leher. Tekankan tint di bahagian bawah mata, pipi  adapan telinga untuk memberi kesan yang lebih lebar. Gunakan teknik shading pada bahagian dagu dan dahi  tas rambut  agar wajah tampak lebih kecil. Akhiri dengan bedak tabur dan two way cake secara rata pada  wajah.

Wajah Diamond
Sapu bedak asas secara rata dari wajah sampai ke leher. Tekankan tint di bahagian bawah mata. Lakukan  eknik shading di bahagian  rahang mulai daripada bahagian tengah telinga hingga sebatas tiga jari ke arah  hidung membentuk lengkungan ke arah rahang. Akhir sekali, sapukan bedak tabur dan two way cake.

sumber: majalah remaja

Tiada ulasan: