30 Mac 2011

Awas Sang Suami - Tidak Semua Tentang Isteri Diketahui Suami






   Hai semua..Entry kali ni adalah khas untuk insan yang bergelar Suami. Anda seorang suami?  Betul ke anda tahu tentang apa yang diinginkan oleh isteri anda... Awas Sang Suami - Tidak Semua Tentang Isteri Diketahui Suami. Untuk bacaan yang sudah berumahtangga je ye...

   Ramai para suami merasakan mereka lebih arif tentang hal seks, hebat dan serba tahu ketika di ranjang. Malah mereka tahu segala-galanya tentang wanita.Tapi hakikatnya tidak semua tentang seksualiti wanita mereka ketahui dan ada juga beberapa perkara salah yang difikirkan betul oleh kaum lelaki. Perkara berikut sebaiknya dibaca oleh para suami di luar sana.
 
Tahu Apa Yang Diinginkan Wanita

Lelaki beranggapan bahawa keinginan seorang wanita sama semuanya walhal setiap wanita punya kehendak yang berbeza. Walau pun banyak pengalaman, tapi jangan beranggapan bahawa setiap wanita mempunyai keperluan dan keinginan yang sama khususnya dalam hal seksual. Ada wanita yang mudah dirangsang dan ada juga sebaliknya hingga memerlukan suami bekerja keras membakar nafsunya
.

Apa Yang Dirasakan Lelaki Dan Wanita Sama

Sebenarnya terdapat banyak perbezaan antara lelaki dan wanita dalam hal kepuasan seksual.
Apa yang dirasakan oleh wanita saat orgasma dan apa yang dirasai oleh lelaki ketika mencapai kemuncaknya memang tidak sama.Ada beberapa orang wanita merasakan bahagian sensitifnya di bahagian luar vagina, beberapa lagi merasakan sebaliknya. Satu lagi kepuasan yang dirasai oleh setiap wanita ini juga berbeza-beza.

Arif Tentang Anatomi Wanita

Hampir setiap suami, tahu apa itu klitoris dan di mana lokasinya. Tapi hanya sedikit yang benar-benar memahami fungsi dari organ kelamin wanita tersebut. Tidak ramai lelaki yang memahami bahawa ada wanita yang mampu mencapai orgasma hanya dengan merangsang klitoris meski tanpa melakukan hubungan kelamin.Ada juga suami yang kurang memahami bagaimana cara menyentuh daerah sensitif tersebut. Tidak semua wanita suka bahagian sensitif tersebut disentuh secara langsung. Bagaimana cara mengetahuinya? Tanya terus pada pasangan anda.

Basah Tanda Terangsang

Ramai suami yang padam hasrat untuk berhubungan intim bila merasakan bahagian intim isteri mereka tidak basah. Pada mereka selagi tidak basah maka isteri belum bersedia. Malah ada juga mitos kalangan lelaki bahawa sekiranya vagina basah maka dia berada di puncak rangsangan dan sedia untuk ‘dikerjakan.’ Tapi sebenarnya tidak semua seperti itu.Memang pada sesetengah wanita basah saat terangsang tetapi itu semua bergantung kepada keadaan hormon seseorang wanita pada masa itu. Mengapa? Sebab hormonlah yang mengawal kelenjar pada bahagian kelamin untuk menghasilkan cairan. Fungsi hormon ini sangat dipengaruhi oleh pusingan menstruasi, stres dan ubat ubatan.

Diam Itu Emas

Ramai suami menganggap bahawa mereka sebaiknya diam ketika berhubungan intim. Padahal bagi isteri pula sebaliknya. Apabila anda diam maka pasangan hanya dapat meneka-neka apa yang anda inginkan. Alangkah baiknya jika anda berbicara lembut dan memberitahunya apa yang diidamkan. Perkara yang sama juga seharusnya dilakukan oleh pihak isteri. Ramai isteri yang selalu berdiam diri malah kaku ketika di ranjang.



 
Sama-samalah kita menilai diri.

Tiada ulasan: