14 April 2011

Jangan Seksa Isteri Ketika ..............

   Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Entry kali ni khusus untuk bacaan mereka-mereka yang dah berkahwin dan yang akan jadi bakal pengantin. Yang masih bersekolah, jangan baca ok...   


   Hubungan intim dengan suami isteri biar pun halal namun ada ketikanya ia diharamkan untuk dilakukan. Situasi tersebut adalah ketika isteri haid dan kedua ketika suami mahu sodomi.Tapi hairannya biar sudah dilarang agama, masih ada suami yang tetap melakukannya. Salah satu penyebabnya adalah mungkin mereka tidak sedar akan sebab ia diharamkan.

Seks Ketika Haid Dan Risiko Endometriosis

Sekiranya hubungan intim dilakukan sewaktu isteri sedang haid, tekanan pada rahim mungkin akan berlaku dan perkara ini ada kesannya. Darah yang sepatutnya keluar melalui vagina terhalang dan malah mengalir ke rongga perut, dan mendap di sana.

Ini akan mengakibatkan penyakit endometriosis yang mana terdapat sel berupa selaput lendir rahim yang tumbuh di luar rongga rahim. Endometriosis tidak hanya menimbulkan rasa sakit yang sangat menyiksakan tetapi juga mengganggu kesuburan dan mempunyai kesan buruk bagi kesihatan organ reproduksi seseorang wanita.

Sodomi Masukkan Kembali Kuman 

Di bahagian dubur bersarang pelbagai bakteria yang bersifat patogan yang kemudian dikeluarkan dari tubuh bersama feses (najis). Tindakan sodomi atau melakukan hubungan intim melalui dubur akan berpotensi memasukkan kembali kuman-kuman itu ke dalam tubuh dan menimbulkan berbagai penyakit ‘pelik’ dan berbahaya seperti Hepatitis C dan HIV-AIDS.

Paksaan

Jangan memaksa melakukan hubungan seks jika isteri tidak menginginkannya. Seks secara paksaan bukan saja menyakiti isteri secara fizikal tapi juga secara emosional. Ia boleh menimbulkan ketakutan pada isteri setiap kali hubungan seks dilakukan. Jika anda tidak yakin, bertanyalah. Seks yang dilakukan secara terpaksa boleh membahayakan perkahwinan. Anda dan pasangan kehilangan makna sebenar hubungan intim.

Mengkritik

Mengucap pujian selepas selesai hubungan intim dengan pasangan memang digalakkan. Ia akan memberi kenyamanan pada pasangan. Tapi yang harus dielakkan adalah ucapan-ucapan yang tidak sedap didengar oleh isteri. Misalnya mengkritik tentang organ sulit pasangan dengan kata-kata yang mengecilkan hatinya. Tidak perlu juga membandingkannya dengan orang lain.

Perubahan Drastik

Melakukan variasi dalam hubungan seks memang perlu. Ia akan mengelakkan hubungan seks itu menjadi sesuatu yang rutin dan membosankan. Tapi jangan pula melakukan perubahan secara mendadak tanpa memberitahu pasangan anda. Sekiranya teringin melakukan sesuatu yang luar biasa, terangkan pada isteri. Jika tidak, isteri mungkin akan bersangka buruk iaitu berfikiran anda pernah melakukannya.

Guna Bantuan Filem Lucah

Ada suami yang mengajak pasangannya menonton filem lucah sebelum melakukan seks. Tujuannya filem tersebut dikatakan mampu merangsang nafsunya selain berharap isteri dapat melakukan aksi yang sama seperti yang ditonton. Tapi hakikatnya tidak semua wanita terangsang, ramai juga yang jijik untuk menontonnya kerana filem porno selalunya merendahkan wanita.



   jadi, ingatlah para suami..walaupun isteri itu halal bagi anda tapi ada situasi yang di haramkan. Apa yang di haramkan oleh Allah pasti ada hikmahnya kerana Allah Maha Mengetahui.

Tiada ulasan: