30 April 2011

Rahsia Bentuk Si Gigi







Tidak kira apa bentuknya, si putih kuat ini ternyata memainkan peranan penting kepada manusia. Tanpa benteng bersegi ini, pasti sukar untuk kamu mengunyah makanan. Setiap orang pasti mempunyai bentuk gigi yang berbeza-beza. Namun, nak tahu tak ? Bentuk gigi juga ada maksud yang tersirat. Ayuh selidik bentuk gigi kamu bagaimana dan baca maksudnya. 

Jarang dan kecil
Apabila tersenyum, jelas terpamer barisan gigi yang kecil dan jarang. Bagi kamu yang memiliki bentuk gigi sebegini dikatakan suka menilai diri orang lain. Pasti ada saja yang kena pada pandangan mata mereka. Tapi yang tak syoknya, dia sibuk menilai orang lain tapi tak suka orang lain menilai atau mengkritik dirinya! Tak patut! Selain itu, dia juga sukar mengalah! Tapi kadangkala mengalah itu perlu. Apatah lagi kalau memang kamu yang bersalah. Beralah sajalah!

Bersaiz sederhana dan rata
Cantiknya gigi dia. Teratur! Tapi sekali dipandang, macam gigi palsu pula. Agaknya apakah kriteria mewakili bentuk gigi seperti ini? Orang yang memiliki bentuk gigi sebegini adalah seorang yang baik hati dan suka menolong. Bak kata pepatah, ringan tulang. Kalau ada yang minta bantuan, pasti tak dikecewakan. Sebenarnya mereka ini ingin sentiasa membahagiakan orang lain. Boleh juga mereka tumpang gembira. Untungnya dapat teman/kekasih macam mereka ni kan?

Besar dan jarang
Aduh! Rupanya orang yang bergigi besar dan agak jarang jaraknya antara satu sama lain ini bersifat iri hati dengan kejayaan orang lain. Tak elok macam tu. Itu kan dah rezeki mereka. Buat apa nak dengki. Menyakitkan hati kamu saja. Lebih baik kamu belajar untuk terima kenyataan dan jangan asyik nak berdengki. Selain itu, sifat negatif kamu, kamu seorang yang keras kepala. Mulalah tarik muncung 44 inci kalau tak diikuti kemahuan. Tapi awas, mereka ini sanggup melakukan apa saja demi memastikan apa yang dikehendaki itu diperoleh. Bahayanya! Sebagai kekasih/teman mereka, kamu harus banyak bersabar dengan sikap mereka itu apatah lagi dengan sikap manja yang dibuat buat tu.


sumber:remaja

Tiada ulasan: